BESTELLEN EN BEZORGEN
Zelf regelen
Volg u bestelling in uw account.
U kunt inloggen rechts bovenaan op onze website bij Mijn account.
Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?
Niets is zo belangrijk als de levertijd. Wij leveren daarom al onze producten direct uit voorraad.
Voor 17:00 besteld is de zelfde dag verzonden, hierop heeft u meestal de bestelling de volgende dag al in huis.
Bestellingen ná 17:00 uur en in het weekend worden de eerstvolgende werkdag verzonden.
Heeft u een afleveradres buiten Nederland of België?
Dan is uw bestelling langer onderweg. (gemiddeld 2 tot 3 werkdagen)
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wij en de berzorgers van Post NL doen er alles aan om de beloofde levertijd waar te maken. Als dat onverhoopt niet lukt, brengen we u daarvan direct op de hoogte. Houd uw Track&Trace in de gaten voor de meest actuele informatie.
Niet (alles) ontvangen?
We kunnen niet altijd alle artikelen van één bestelling op hetzelfde moment verzenden. In uw account ziet u of we alles tegelijkertijd verzonden hebben. Als we wel alles hebben verzonden, kunt u het beste even contact opnemen met onze klantenservice.
Welke bezorgopties kan ik kiezen?
Bij Livolo worden alle standaard bestellingen binnen Nederland verzonden via PostNL. Er wordt onderscheid gemaakt tussen een brievenbusstuk en een pakketzending.
- Brievenbuspost: maandag t/m zaterdag
- Pakketzending: dinsdag t/m zaterdag
U heeft een keuze uit de volgende opties.
- Standaard zending
- Bezorgen op afspraak
- Bezorgen bij een PostNL afhaalpunt
Bij een pakketzending krijgt u altijd een Track & Trace code. Zo kunt u altijd zien wanneer uw bestelling wordt geleverd. U vindt de Track & Trace code in de bevestigingsmail. Brievenbuspost heeft geen Track & Trace code.
U kunt uw zending volgende met uw Track & Trace code op de volgende pagina.
Ga naar: https://livolo.myparcel.me/ en log in met uw track and trace code.
Let op! Heeft u binnen 3 werkdagen uw bestelling nog niet ontvangen? Neem dan direct contact op met onze klantenservice. Wij zoeken dan zo snel mogelijk voor u uit wat de status is van uw bestelling.
Wanneer u niet thuis bent, laat Post NL geen briefje meer achter, u kunt uw bestelling dan ophalen op de dichtsbijzijnde Post NL locatie.
Hou daarom uw track and trace code altijd goed in de gaten.
*Wanneer Post NL het te druk krijgt, dan hebben wij altijd nog een back up.
Verzendkosten
Standaard verzending binnen Nederland (€6,95)
Voor het verzendklaar maken, controleren en het afleveren van de bestelling betaalt u een bijdrage per bestelling. Bij iedere bestelling onder de €150,- wordt een standaard verzendbijdrage van €6,95 doorberekend.
Bij iedere bestelling boven de €150,- is verzending gratis.
Mocht u meerdere bestelling plaatsen op dezelfde dag, dan is het niet mogelijk om deze bestellingen samen te versturen.
Voor beide bestellingen worden apart verzendkosten in rekening gebracht. Bij volledige retournering van uw bestelling ontvang u, naast het aankoopbedrag, ook de volledige verzendkosten terug.
Eventuele kosten voor het retourneren zijn altijd voor rekening van de koper.
Ik ben niet thuis tijdens de bezorging?
Niet thuis? Geen probleem!
Bent u niet thuis op het moment van bezorging? Geen probleem. De postbode probeert het pakket af te leveren bij uw buren. Lukt dit ook niet? Dan laat de bezorger een bericht voor u achter. Hierop vind u een 'niet-thuis-code'. Ga naar www.mijnpakket.nl, vul de code in en geef aan waar en wanneer u uw bestelling bij de tweede poging wilt laten bezorgen. U kunt dit aangeven tot 22.00 uur.
U heeft dan de keuze uit één van de volgende opties:
- Bezorging op een andere dag (tot 6 dagen vooruit te plannen)
- Bij één van de 2.600 PostNL locaties door heel Nederland. U haalt jouw zending vanaf 16.00 uur de volgende dag op.
- In de Pakketautomaat op zeven grote NS-stations.
Bezorg adres
Het adres wat u bij uw bestelling heeft doorgegeven als factuuradres is in eerste instantie tegelijk uw afleveradres. Mocht u toch graag een ander afleveradres willen dan uw eigen adres, geef dit dan aan bij uw bestelling. Hiervoor kunt u bijvoorbeeld het pakketje laten bezorgen op uw werkadres. Wilt u liever uw bestelling op een PostNL afhaalpunt afgeleverd hebben dan is dit ook geen probleem. Selecteer op de track and trace pagina uw gewenste afhaallocatie en bekijk meteen wat de openingstijden van dit postkantoor zijn.
Is mijn bestelling gelukt, want ik heb geen bevestiging gehad?
Staat uw bestelling in u account? Dan is het gelukt.
Ook krijgt u altijd direct een bevestigingsmail op het opgegeven e-mail adres.
Als u meer dan 45 minuten geleden besteld hebt en u hebt nog geen bevestiging ontvangen en er staat ook niets in uw account,
neem dan contact op met de klantenservice.
Maak u uiteraard geen zorgen: Als er wel geld is afgeschreven, dan betalen we u automatisch terug.
Bekijk ook altijd even de map spam in uw e-mail account.
Kan ik de bestelling die ik al geplaatst heb nog wijzigen?
Nee, om uw gegevens te beschermen kan een bestelling niet meer aangepast worden. Als u bestelling nog niet verzonden is, kunt u die wel annuleren door contact op te nemen met de klantenservice.
Wat kan ik doen als ik een artikel per ongeluk meerdere keren heb besteld?
Als uw bestelling nog niet verzonden is, kunt u deze annuleren en daarna het juiste bestellen. Als uw bestelling al verzonden is, kunt u deze retourneren of eventueel weigeren aan de deur.
Hoe snel word ik terugbetaald als mijn bestelling mislukt?
Dat uw bestelling mislukt is, kan meerdere oorzaken hebben. Hoe snel het geld op uw rekening staat, hangt af van de reden van uw mislukte bestelling en van uw betaalmethode:
Technische storing
- iDEAL of achteraf: binnen 3 werkdagen
- Creditcard: binnen 5 werkdagen
- Paypal: binnen 3 werkdagen
Hoe bestel ik iets bij Livolo.nl?
In 3 eenvoudige stappen:
- Plaatst een artikel in uw winkelwagentje en ga naar bestellen.
- Controleer en regel uw bestelling. Denk aan het adres en bezorgdatum.
- Rond af door te betalen. Dat kan met iDEAL, Creditcard, Paypal of via (vooraf) achteraf betalen.
Tips:
- Als u nog geen account heeft, dan kunt u dit tijdens het bestellen aanmaken.
- Als u een probleem hebt tijdens het bestellen, verwijder dan uw cookies en probeer het opnieuw.
- Wilt u een bestelling plaatsen voor grotere aantallen? Vraag dan een offerte aan.