Ga naar inhoud

Hoe kunnen we u helpen?

Kies uit de hoofdkoppen voor een uitgebreide uitleg per onderwerp, of scroll direct naar beneden voor een beknopte samenvatting van onze veelgestelde vragen.
Zo vindt u snel het antwoord dat u zoekt.

Faqs

Contact

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

U kunt op verschillende manieren contact opnemen met onze klantenservice:

  • Via e-mail: Stuur uw vraag naar info@livolo.nl.
  • Telefonisch: Bel ons op +31 (0)184-700220 (bereikbaar op werkdagen van 08:00 tot 17:00 uur).
  • WhatsApp: U kunt ons direct een bericht sturen via het WhatsApp-icoon rechtsonder op onze website.
Wat zijn jullie openingstijden voor telefonisch contact?

Onze telefonische klantenservice is beschikbaar op werkdagen van 08:00 t/m 17:00. Buiten deze uren kunt u ons een e-mail of Whats-app bericht sturen, en we nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.

Hoe kan ik telefonisch contact opnemen?

U kunt telefonisch contact met ons opnemen via +31 (0)184-700220. We zijn bereikbaar op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, tussen 08:00 en 17:00 uur.

Wat is de beste manier om snel een antwoord te krijgen op mijn vraag?

Als u een snelle reactie nodig heeft, raden wij aan om contact op te nemen via WhatsApp of telefonisch.

Kan ik via WhatsApp contact met jullie opnemen?

Zeker! U kunt eenvoudig via WhatsApp contact met ons opnemen. Klik op het WhatsApp-logo onderaan in onze footer.

Hoe lang duurt het voordat ik een reactie ontvang op mijn e-mail?

We streven ernaar om binnen één werkdag te reageren op e-mails die naar info@livolo.nl worden gestuurd.

Bieden jullie ook ondersteuning in het weekend?

Ja, in het weekend kunt u ons ook vaak bereiken via e-mail of een WhatsApp-bericht. Hoewel we niet kunnen garanderen dat we altijd direct reageren, proberen we in veel gevallen snel te antwoorden. Voor dringende zaken raden we aan een bericht achter te laten, en we nemen zo snel mogelijk contact met u op.

Is er een formulier op de website waarmee ik contact kan opnemen?

Ja, u kunt ook gebruik maken van het contactformulier op onze website. Dit formulier stuurt uw vraag direct door naar de juiste afdeling.

Bestelinformatie

Online via de webshop

U kunt eenvoudig via onze webshop een bestelling plaatsen.

Bezoek onze showroom

Wij verwelkomen u graag in onze showroom, waar wij graag onze producten aan u laten zien. Neem even contact met ons op voor het maken van een afspraak, dan zien we u snel.

Telefonische een bestelling plaatsen

Bent u nog niet overtuigd van het veilig bestellen via onze website door SSL certificering, of besteld u altijd liever via de telefoon? Geen probleem! Onze verkoopmedewerkers staan u graag te woord en helpen u graag bij het telefonisch bestellen van onze producten.

Levertijd & Bezorgen

Zijn alle producten op voorraad?

Ja, al onze producten zijn op voorraad in ons magazijn in Nederland. Hierdoor kunnen we snel leveren, zodat u nooit lang hoeft te wachten op uw bestelling.

Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Bestellingen die vóór 17:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag verzonden. Meestal ontvangt u uw bestelling de volgende dag. Bestellingen na 17:00 uur en in het weekend worden op de eerstvolgende werkdag verzonden. Hou altijd rekening met 1 a 2 werkdagen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een Track & Trace code per e-mail. Hiermee kunt u de status van uw zending volgen op onze Track & Trace pagina.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Ja, dat is zeker mogelijk! U kunt uw bestelling op afspraak bij ons magazijn afhalen. Op werkdagen kan dat al binnen 3 uur na het plaatsen van de order. Vergeet niet om altijd een afspraak te maken voor het afhalen van uw bestelling, zodat we ervoor kunnen zorgen dat het voor u klaarstaat.

Wat moet ik doen als ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?

Heeft u uw bestelling binnen 3 werkdagen na verzending nog niet ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice, zodat we de status voor u kunnen nakijken

Hoe weet ik of mijn bestelling succesvol is geplaatst?

Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u direct een bevestiging per e-mail. Als u geen bevestiging heeft ontvangen, controleer dan uw spamfolder of neem contact op met de klantenservice.

Welke bezorgopties kan ik kiezen bij het plaatsen van mijn bestelling?

U kunt kiezen voor standaard bezorging, bezorging op afspraak, of bezorging bij een PostNL afhaalpunt. Voor pakketten ontvangt u altijd een Track & Trace code

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?

Als u niet thuis bent, probeert de bezorger het pakket bij uw buren af te leveren. Lukt dit niet, dan ontvangt u een ‘niet-thuis-code’ waarmee u een nieuwe bezorgafspraak kunt maken of het pakket bij een PostNL-locatie kunt ophalen.

Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Voor bestellingen onder de €150,- bedragen de verzendkosten €6,95. Bestellingen boven de €150,- worden gratis verzonden.

Garantie & Retour

Hoe lang heb ik garantie op mijn product?

U heeft standaard 3 jaar garantie op alle producten van Livolo Nederland. Laat u het product installeren door een van onze aangesloten installateurs? Dan verlengen we de garantie met 2 jaar, waardoor u in totaal 5 jaar garantie krijgt. Binnen deze periode zullen we defecten of mankementen kosteloos repareren of vervangen.

Wat moet ik doen als mijn product defect is bij ontvangst?

Als uw product beschadigd of defect is bij ontvangst, meldt dit dan direct en uiterlijk binnen 24uur na ontvangst bij onze klantenservice. We sturen u kosteloos een nieuw product en een retourlabel voor het defecte product.

Kan ik mijn product retourneren als ik niet tevreden ben?

Ja, u kunt uw product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren zonder melding.
Wanneer u dit wel meld bij onze klantenservice, heeft u nog eens 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. U kunt de producten dan ook 28 dagen lang thuis bekijken netzoals u in de winkel zou doen.

Wat moet ik doen als mijn product binnen de garantietermijn defect raakt?

Meld het defect bij onze klantenservice. We zullen u instructies geven voor het retourneren van het product en zorgen voor reparatie of vervanging.

Zijn er kosten verbonden aan het retourneren van mijn bestelling?

Ja, de retourkosten zijn voor eigen rekening, tenzij het product onder de garantie valt. In dat geval betalen wij de retourkosten.

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Retourneren is eenvoudig. Stuur het product binnen 14 dagen terug samen met het ingevulde retourformulier. Als u buiten deze termijn valt, moet u dit eerst melden bij de klantenservice.

Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?

Uw retour wordt meestal binnen 5 werkdagen verwerkt nadat we het product hebben ontvangen. We houden u op de hoogte via e-mail.

Hoe snel krijg ik mijn geld terug na een retour?

Na verwerking van uw retour betalen we u direct terug. Hoe snel het geld op uw rekening staat, hangt af van uw betaalmethode, meestal binnen 2 tot 5 werkdagen.

Wat is het retouradres?

Ons retouradres is:
Livolo Nederland B.V.
Schrank 7
3371 KJ Hardinxveld-Giessendam

Betaalmethoden

Hoe kan ik betalen?

U kunt veilig betalen via de volgende methodes:

  • Vooraf betalen: Via bankoverschrijving met uw ordernummer als referentie.
  • Achteraf betalen: Met Klarna achteraf of in 3 delen betalen.
  • iDEAL: Betalen via de vertrouwde online betaalomgeving van uw bank.
  • Paypal: Met uw eigen Paypal-account.
  • Creditcard: Het bedrag wordt pas afgeschreven na verzending van uw bestelling.
Kan ik achteraf betalen?

Ja, u kunt achteraf betalen via Klarna. Klarna biedt u de mogelijkheid om veilig en eenvoudig te betalen. Zodra uw bestelling is verzonden, ontvangt u een digitale factuur en heeft u 14 dagen de tijd om te betalen. U kunt ook ervoor kiezen om in 3 delen te betalen. In de Klarna-app kunt u uw betalingen beheren, een retour melden, of de uiterste betaaldatum van uw factuur verschuiven met één klik.

Wat zijn jullie bankgegevens?

Als u kiest voor een bankoverschrijving, vermeld dan altijd uw ordernummer bij de betaling. Onze bankgegevens zijn:

  • Ter name van: Livolo Nederland BV
  • Bank: Rabobank
  • IBAN: NL22RABO0301732418
  • BIC/SWIFT: RABONL2U

Product vragen

Account

Hoe maak ik een account aan?

Een account aanmaken bij Livolo Nederland is eenvoudig. U kunt een account aanmaken wanneer u inlogt met uw e-mailadres of door een accountuitnodiging te accepteren via de inlogpagina. Dit zorgt ervoor dat uw persoonlijke gegevens en verzendadressen tijdens het afrekenen automatisch worden ingevuld voor een snellere ervaring.

Hoe log ik in op mijn account?

U kunt inloggen met uw e-mailadres en een wachtwoord of met een eenmalige verificatiecode die naar uw e-mail wordt verzonden. Als u gebruik maakt van Shop Pay als betaalmethode, kunt u ook via Shop Pay inloggen voor extra gemak.

Wat kan ik met mijn account doen?

Met uw account kunt u eenvoudig uw bestelgeschiedenis bekijken, de status van uw bestellingen volgen en uw opgeslagen adressen en betaalmethoden beheren. U kunt ook uw klantprofiel aanpassen, zoals het wijzigen van uw naam of het toevoegen van nieuwe bezorgadressen.

Kan ik mijn bestelgeschiedenis en bestelstatus bekijken?

Ja, in uw account kunt u op elk moment uw volledige bestelgeschiedenis bekijken en de status van uw lopende bestellingen volgen.

Betekenis termen

Wisselschakelaar

Use these articles to answer questions that customers have about your products and services. You can use text, links and images and also group articles into categories.

1 en 2

Use these articles to answer questions that customers have about your products and services. You can use text, links and images and also group articles into categories.

SR

Use these articles to answer questions that customers have about your products and services. You can use text, links and images and also group articles into categories.

Uw antwoord niet gevonden?

U kunt hierboven eenvoudig een ander onderwerp selecteren waar u meer informatie kunt vinden.
Of neem direct contact op met onze klantenservice.

Back to top